Press Releases

21
May

6 din 10 români se declară mulțumiți de locul lor de muncă în 2019

Procentul românilor din mediul urban care se declară mulțumiți de locul lor de muncă este în creștere: de la 55% în 2016 la 61% în 2019, arată un nou studiu iSense Solutions, realizat pentru evenimentul Employer Branding Conference, în luna martie a anului curent. Creșterea satisfacției la locul de muncă este și mai vizibilă pe segmentul de tineri între 18 și 23 de ani (77% anul acesta, versus 60% în 2016), cât și pe segmentul 26-34 de ani (de la 58% în 2016 la 71% în 2019).

Ce aspecte s-au îmbunătățit la locul de muncă față de 2016?

Un procent mai mare de angajați români din mediul urban spun că au activități interesante sau captivante la locul de muncă – 53% în 2019 față de 47% în 2016. De asemenea, a crescut numărul celor care afirmă că sunt bonusați atunci când fac o treabă bună, de la 25% în 2016 la 30% în 2019. În plus, mulțumirea față de beneficiile oferite de către angajator este și ea în creștere, de la 23% acum 3 ani la 28% în prezent. În ceea ce privește numărul de ore petrecut la muncă, acesta a scăzut ușor, de la 8,5 ore pe zi în 2016 la 8,3 în 2019.

„Ne-am bucurat să observăm creșterea gradului de satisfacție la locul de muncă față de acum 3 ani. Fără îndoială angajatorii moderni sunt din ce în ce mai atenți cu grija și respectul arătat angajaților, fapt ce poate determina o creștere a loialității lor și o implicare mai mare la locul de muncă”, declară Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Dorința de a construi o carieră profesională

Puțin peste jumătate dintre români (55%) vor o carieră la actualul loc de muncă. Procentul este în ușoară creștere față de 2016, când 51% declarau acest lucru.

Motivele pentru care românii își doresc o carieră la locul actual de muncă sunt: pentru că își primesc salariul la timp (60%), pentru că se înțeleg bine cu colegii (59%), pentru că s-au pregătit în domeniul în care activează în prezent (52%), pentru că jobul este interesant (49%), pentru că simt că munca lor este utilă (44%) și pentru că se simt respectați (43%).

Pe de altă parte, aproape jumătate (45%) dintre românii din mediul urban nu își doresc o carieră la actualul loc de muncă. Cele mai importante motive pentru care lucrurile stau așa sunt legate de salariu (6 din 10 spun că salariul nu este suficient de atractiv), de  lipsa posibilității de a promova în interiorul companiei (39%), de faptul că nu au avut o creștere salarială în ultimul an (34%), de faptul că angajatorul nu le oferă suficiente beneficii utile (29%), că nu învață lucruri utile (25%) și că nu sunt mulțumiți de programul de lucru sau că rezultatele pe care le obțin sunt ignorate (24%).

Beneficii oferite versus beneficii dorite de angajați

În ceea ce privește beneficiile oferite de companii angajaților români, în top 5 se numără: tichetele de masă (38%), prima de sărbători (31%), programul flexibil de sărbători (25%), telefonul de serviciu (24%) și asigurarea sau abonamentul medical (23%).

Cele mai dorite 5 beneficii de către angajatorii din mediul urban în România sunt: al 13-lea salariu (jumătate dintre ei declară că își doresc acest beneficiu), asigurare sau abonament medical (49%), prima de sărbători (47%), prima de vacanță (46%) și tichetele cadou (42%).

Datele sunt culese în februarie 2019, cercetarea fiind realizată online pe 503 respondenți și este reprezentativă pentru angajații și cei care sunt în căutarea unui loc de muncă în mediul urban din România, cu un grad de eroare de +/- 4,37 % la un nivel de încredere de 95%. Datele sunt comparate cu cele dintr-o cercetare similară realizată online, pe 770 respondenți, în iunie 2016.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

14
May

Mai sunt românii sensibili la craft? O nouă analiză Mullen şi iSense Solutions, realizată cu neuromarketing tools

Mullen şi iSense Solutions au realizat un nou studiu sub umbrela Bold by Lowe Group, în care au analizat aportul pe care îl are calitatea execuției în comunicarea cu consumatorii. Au făcut această analiză printr-o cercetare care a îmbinat instrumentele clasice de research cu tehnici inovatoare, precum eye-tracking, EEG şi măsurarea emoţiilor.

Rezultatele studiului vin în ajutorul brandurilor cu o serie de concluzii valoroase în urma analizei răspunsurilor date de participanţii la interviuri şi oferă o perspectivă a consumatorului asupra modului în care reclamele îşi îndeplinesc cu adevărat obiectivul.

„Credem că e esențial pentru clienți să nu aleagă un concept de comunicare bazat doar pe felul în care sună ideea pe hârtie, în mediul ei abstract. Uneori execuția și felul în care se desfășoară ea sunt la fel de importane ca „big idea”. Narațiunea brandului poate rezolva problema de business mai clar și mai direct decât conceptul „stand alone”, care de multe ori trăiește în laborator, sub un clopot de sticlă, pe un slide de .ppt. Oricât de original ar suna, un concept care nu deschide (și ține) ușa pentru ca execuția să intre în cameră rămâne un exercițiu arid. Ideea și execuția trebuie să trăiască și să lovească împreună, în combo, și ar trebui să primească aceeași atenție și din partea clienților, și din partea agențiilor. E destul de evident că mulți consumatori reacționează la detalii execuționale delicioase și mai puțin la Graalul pe care îl caută echipele de creație: ideea care nu-s-a-mai-făcut” spun Silviu Antohe și Mihai Costache, Group Creative Directors, Mullen.

Pentru a identifica cele mai eficiente reclame, am folosit instrumente care pot măsura modul în care reacţionează, ceea ce simt şi văd consumatorii. Tool-ul EEG indică modul în care oamenii reacționează la anumiți stimuli și cât de mult le trezeşte interesul o reclamă. Instrumentele de eye-tracking ne spun ce văd consumatorii pe ecran și, cel mai important, ceea ce nu văd. Astfel, am putut obţine insight-uri esenţiale ce pot fi aplicate în execuţia unei reclame” adaugă Iulia Drăgușin, Qualitative Researcher, și Andrei Elvădeanu, Client Service Manager iSense Solutions.

Românii acordă mai multă atenţie brandurilor mari şi reclamelor în care sunt prezente produse din categorii uzuale, folosite des. În cazul brandurilor mari, consacrate, reclamele cu o execuţie slabă pot fi trecute mai uşor cu vederea. Pentru brandurile la început de drum, contează mult mai mult ca în comunicare sa fie creative şi îndrăzneţe, pentru a maximiza efortul de awareness.

O structură narativă clară a spotului TV contribuie cu succes la transmiterea mesajului. Totodată, aceasta ajută la memorarea reclamei, în timp ce asigură că poziţionarea brandului este clar înţeleasă de consumator. Dacă brandul este integrat cu succes în acţiunea spotului şi rezolvă o anumită tensiune, impactul este mult mai mare. E important ca povestea să respire, și aibă un ritm pe care consumatorii să îl poată urmări.

Reclamele care stârnesc curiozitatea în momentul vizionării livrează cu succes emoţii puternice dacă momentul emoţionant captează atenţia prin elemente neaşteptate, cum sunt prestaţia actorilor sau scenariul bine realizat.

Totodată, o execuţie bună a reclamei – de la o coloană sonoră cu impact, până la replicile actorilor – poate creşte performanţa reclamei în rândul audienţei. Mai mult, o execuţie bună poate adresa direct obiectivele de business. Nu în ultimul rând, o execuţie bună atrage atenţia şi stârneşte emoţiile scontate. Elementele de execuţie excepţionale surprind audienţa şi reprezintă cheia pentru a le atrage atenţia. Alegerea cu grijă a momentelor cu impact mai mare în poveste generează emoţie şi brand affinity.

Ca metodologie, studiul a cuprins o parte de cercetare cantitativă, online, cu 600 de persoane din mediul urban, cu vârsta între 18 şi 49 de ani, şi o parte de cercetare calitativă, 10 interviuri fiind realizate cu ajutorul iSense NeuroLab Tools.

###

Despre Mullen

De 26 de ani în România, Mullen este o agenție de creație, marketing și brand strategy care își propune să își păstreze mentalitatea de creativitate antreprenorială și spiritul dinamic. Agenția se poziționează ca challenger al modului de operare tradițional în procesul de creație și adoptă un model de lucru bazat pe integrare și perspectivă holistică asupra comunicării.

Produsul creativ semnat Mullen este gândit mai degrabă ca o soluție de business și nu doar de comunicare în parteneriatul cu clienții, prin gândire creativă, inovație media și un customer journey care diferențiază brandul clienților noștri în peisajul intens competițional.

Mullen face parte din rețeaua globală MullenLowe, una dintre cele mai mari rețele de comunicare la nivel mondial, cu peste 90 de agenții în America, EMEA si APAC, unul dintre holdingurile Interpublic Group of Companies. În România, agenția face parte din Lowe Group, unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare de pe piață, din care mai fac parte Initiative (media), Golin (relații publice), Profero (creație și productie publicitară digitală), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (media).

Pentru mai multe informații, vizitați romania.mullenlowe.com, pagina de LinkedIn MullenLowe România sau pagina de Facebook Mullen.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

Despre Bold by Lowe Group

Bold by Lowe Group este o inițiativă curajoasă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente și studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente și relevante informații și tendințe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine.

28
Mar

Bucuria independenței: 6 din 10 români își doresc să aibă propria afacere

63% dintre români spun că își doresc să aibă propria lor afacere, arată studiul iSense Modern Consumer Trends Tracker, desfășurat anual de compania de cercetare de piață iSense Solutions. Procentul este semnificativ mai mare în rândul bărbaților (72%), al tinerilor între 18 și 23 de ani (77%) precum și al adulților între 24 și 38 de ani (75%). Datele au fost culese în luna ianuarie a acestui an și sunt reprezentative la nivel urban.

Cum înțeleg românii din mediul urban independența?

Pentru 8 din 10 români, a fi independent înseamnă a nu depinde financiar de altcineva, iar pentru 77% independența este asociată cu posibilitatea de a face lucrurile pe care și le doresc, de a-și împlini pasiunile. Majoritatea persoanele cu vârsta între 55 și 65 de ani (88%) leagă independența de posibilitatea de a face ceea ce își doresc și de a-și împlini pasiunile, în timp ce în cazul tinerilor de 18 până la 23 de ani acest procent este de 56%.

A reuși pe cont propriu este o altă caracteristică care definește ce înseamnă independența pentru 57% dintre români.  Procentul celor care apreciază că reușita pe cont propriu este echivalentul independenței este mai mare in rândul femeilor (63%, versus 37% dintre bărbați), precum și în rândul tinerilor între 18-23 de ani (62%) și al adulților tineri (cu vârsta între 24 și 38 de ani).

Aproximativ 3 din 10 persoane din mediul urban declară că independența înseamnă să fii liber profesionist și să poată munci cand doresc, iar procentul ajunge la 40% în cazul persoanelor cu vârsta între 39 și 54 de ani. Doar 9% dintre români consideră că independența înseamnă să locuiești singur, însă procentul în rândul tinerilor între 18 și 23 este cu mult mai mare: 21% cred că a fi independent înseamnă să locuiești singur.

2 din 10 români din mediul urban lucrează constant de acasă

Deși cea mai mare parte dintre angajații din România lucrează integral de la sediul companiei (66%), o parte dintre ei au posibilitatea de a lucra periodic de acasă (15%), iar 19% își desfășoară constant activitatea de acasă sau din alte locuri decât sediul companiei.

Avantajele pe care cei care lucrează de acasă (ocazional sau constant) le identifică sunt: faptul că au libertatea de a-și face programul cum doresc (61%), că se pot concentra mai bine (55%), că au mai mult timp liber (53%), că se simt relaxați și odihniți (51%), dar și că sunt mai productivi (35%) și că lucrul de acasă presupune utilizarea celor mai noi instrumente tehnologice (24%). În același timp, 13% declară că în contextul lucrului de acasă, câteodată se simt singuri, iar 20% că le lipsește interacțiunea cu alți profesioniști din domeniu (procentul este mai ridicat în rândul femeilor – 25%, precum și în rândul tinerilor de 18-23 de ani – 27%)

„Există o serie importantă de avantaje percepute de către românii din mediul urban în ceea ce privește lucrul de acasă, iar companiile pot să țină cont de acest lucru și să ofere astfel de beneficii angajaților lor, acolo unde este posibil. De altfel, este foarte interesant că în cazul tinerilor între 18 și 23 de ani procentul celor care au posibilitatea să lucreze de acasă periodic este semnificativ mai mare decât cel general (37% versus 15%), ceea ce arată că angajatorii vin deja în întâmpinarea nevoii de flexibilitate a tinerilor. În viitor ne așteptăm ca din ce în ce mai multe companii să răspundă nevoii de flexibilitate a angajaților, să le ofere posibilitatea să lucreze de acasă sau să fie intraprenori (un aspect care ar putea răspunde nevoii românilor de a fi antreprenori)”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Datele sunt culese în ianuarie 2019, cercetarea fiind realizată online pe 1011 respondenți și este reprezentativă pentru mediul urban din România, cu un grad de eroare de +/- 3,1 % la un nivel de încredere de 95%. Datele sunt comparate cu cercetari similare realizate între anii 2014-2018 și fac parte din iSense Modern Consumer Trends Tracker, instrument care monitorizeaza peste 25 de trenduri comportamentale ale consumatorului din România.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

12
Mar

Tendințe ce vor influența comportamentul românilor în 2019: responsabilitatea față de mediu, interesul pentru gamificare, preferința pentru interactiunea cu brandurile prin intermediul tehnologiei

Printre cele mai importante tendințe ce vor influența comportamentul românilor în 2019 se numără responsabilitatea fața de mediu, interesul pentru gamificare și preferința pentru interactiunea cu brandurile prin intermediul tehnologiei, arată studiul iSense Modern Consumer Trends Tracker, desfășurat anual de compania de cercetare de piață iSense Solutions. Datele au fost culese în luna ianuarie a acestui an și sunt reprezentative la nivel urban.

Responsabilitatea față de mediu

Românii încep să fie mai atenți nu doar la calitatea vieții lor, ci și la impactul pe care acțiunile lor le au asupra mediului înconjurător. Astfel, în 2019, 8 din 10 persoane refolosesc pungile de la magazin (față de 74% în 2018), iar procentul celor care au reciclat a crescut de la 51% în 2018, la 58% în 2019. Mai mult, 28% dintre consumatori au cumpărat produse de la companiile care se implică în protejarea mediului, tendința fiind semnificativ mai mare în cazul tinerilor de 18-23 ani (41%).

Gamificare și interactivitate

Consumatorii zilelor noastre s-au obișnuit să nu se mai plictisească. În 2019, ei își doresc ca brandurile să îi binedispună: 77% au declarat acest lucru anul acesta, față de 71% în 2018. Mai mult, în 2019, 84% dintre persoanele din mediul urban din România ar alege un brand care îi binedispune. Procentul a crescut semnificativ față de anul trecut (79%) și este chiar mai mare pentru tinerii între 18 și 23 de ani – în cazul lor, 88% ar alege un astfel de brand.

Branduri prietene cu tehnologia

Românii îmbrățisează folosirea tehnologiei în relație cu brandurile – 58% consideră utilă realitatea augmentată în interacțiunea cu un brand. Consumatorii ar folosi realitatea augmentată pentru: alegerea destinației de vacanță (60%), alegerea unei locuințe care este în stadiu de proiect (51%), alegerea unui spital/clinică înainte de contractare (45%), alegerea mobilei (45%), vizionarea locurilor din care vin produsele (43%), alegerea unei mașini (35%).

Procentul celor care au folosit aplicațiile de căutare vocală pe smartphone a crescut semnificativ în 2019 față de 2018 (51% versus 38%) iar dintre cei care le-au folosit, semnificativ mai mulți le consideră utile (88% în 2019 vs. 79% în 2018).

Consumatorii ar folosi o aplicație vocală pentru căutarea de informații (58%), activități în gospodărie precum aprinderea/stingerea luminii sau a televizorului (54%), pornirea anumitor aplicații (45%), pentru conversații (29%), pentru cumpărarea anumitor produse (17%).

“Comportamentul consumatorilor români se schimbă, iar brandurile trebuie să țină cont de acest lucru. Ele pot câștiga o bună parte dintre consumatori de partea lor făcând reciclarea mai facilă, ajutând la conștientizarea risipei alimentare și utilizând tehnologia pentru a-i ușura consumatorului viața. În 2019, brandurile pot atrage atenția asupra lor și își pot demonstra utilitatea interacționând și creând engagement în moduri interactive și distractive pentru consumator”, declară Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Datele sunt culese în ianuarie 2019, cercetarea fiind realizată online pe 1011 respondenți și este reprezentativă pentru mediul urban din România, cu un grad de eroare de +/- 3,1 % la un nivel de încredere de 95%. Datele sunt comparate cu cercetari similare realizate între anii 2014-2018 și fac parte din iSense Modern Consumer Trends Tracker, instrument care monitorizeaza peste 25 de trenduri comportamentale ale consumatorului din România.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

21
Feb

Peste jumătate dintre românii din mediul urban intră pe rețelele de socializare imediat cum se trezesc

Rețelele de socializare ocupă un loc important în viața românilor din mediul urban: 53% dintre aceștia își încep ziua intrând pe canalele de social media, arată Romania’s Digital Marketing Report realizat de compania de cercetare de piață iSense Solutions și prezentat astăzi în cadrul evenimentului Digital Marketing Forum.

Facebook rămâne cea mai populară rețea de socializare printre români, 94% dintre persoanele din mediul urban având un cont pe această rețea de socializare. Următoarele rețele de socializare, din punct de vedere al popularității, sunt YouTube (unde au cont 63% dintre românii care utilizează internetul), respectiv Instagram (55%). În ceea ce privește Instagram, această rețea de socializare a înregistrat o creștere importantă în ultima perioadă: dacă în 2016, 35% dintre utilizatorii de internet aveau cont, în 2019 procentul a ajuns la 55%.

Pe lângă faptul că este rețeaua unde majoritatea românilor au cont,              procentul celor care nominalizează Facebook ca fiind rețeaua lor preferată de socializare este de 79% în 2019. Totuși, în rândul tinerilor între 18 și 25 de ani, preferința pentru Facebook a scăzut de la 82% în 2018 la 48% în 2019. Cine a câștigat teren în rândul tinerilor de 18-25 de ani în ceea ce privește rețeaua de socializare preferată? Instagram, care a crescut de la 7% în 2016, la 42% la începutul lui 2019.

Totuși, există o categorie de vârstă care își declară adeziunea față de Facebook:  84% dintre cei peste 45 de ani declară că Facebook este rețeaua lor preferată de socializare.

9 din 10 români sunt influențați de Social Media în ceea ce privește încrederea în branduri. Ce anume îi influențează: Recenziile recente bune și conținutul de calitate (54%), conținutul interesant (39%) și faptul că brandul răspunde pe rețelele de socializare (38%), precum și recenziile date de prieteni (36%) reprezintă activitățile care duc la creșterea încrederii în rândul utilizatorilor de internet din România

„Ne place să utilizăm rețelele de socializare, ele sunt parte importantă din viața noastră. Cu toate că apar mereu noi rețele în timp ce altele intră într-un con de umbră, Facebook rămâne o rețea cu greutate în România, în timp ce Instagram crește spectaculos în rândul tinerilor. În ceea ce privește comunicarea de brand, consumatorii s-au obișnuit ca brandurile să comunice cu ei prin intermediul rețelelor de socializare, acest lucru devenind o parte firească a interacțiunii lor cu brandurile”, afirmă Andrei Canda, Managing Partner iSense Solutions.

În ceea ce privește evoluția canalelor unde consumatorii vor să  interacționeze cu brandurile, mulți își doresc ca brandurile să comunice cu ei pe Facebook (63% în 2019 versus 51% în 2018), pe YouTube (16% în 2019 versus 8% în 2016) și pe Instagram (16% în 2019 versus 3% în 2016).

Legat de conținutul pe care se așteaptă să îl vadă pe social media, consumatorii își doresc ca brandurile să comunice pe rețelele de socializare despre promoții (75%), noutăți (71%), produse (62%), acțiunile și evenimente (34%) dar și acțiuni de CSR (25%).

Datele sunt culese în februarie 2019, cercetarea fiind realizată online pe 1040 respondenți și este reprezentativă pentru mediul urban din România, cu un grad de eroare de +/- 3,1 % la un nivel de încredere de 95%. Datele sunt comparate cu studii similare realizate în perioada 2016-2018.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

14
Feb

Lipsa răbdării, minimalismul și fuga de branduri sunt printre cele mai relevante tendințe analizând comportamentul românilor în 2019, conform studiilor iSense Solutions

La împlinirea a 5 ani pe piața de cercetare din România, compania iSense Solutions a dezvăluit, în exclusivitate, care sunt tendințele ce vor influența viața și alegerile consumatorilor din România în 2019. Prezentarea analizei trendurilor a avut loc în cadrul unui eveniment aniversar, dedicat clienților și partenerilor companiei. Participanții au aflat care sunt comportamentele care fac diferența în viața consumatorilor români și care sunt mijloacele prin care brandurile pot deveni relevante în prezent.

Încă din anul 2014, iSense Solutions monitorizează anual tendințele privind comportamentul consumatorului din România. Printre trendurile cu cel mai mare impact estimat în anul 2019 pentru români se numără:

Chiar aici, chiar acum

Minimalism

Escapism (fuga de branduri)

Chiar aici, chiar acum

Ritmul vieții cotidiene, responsabilitățile din ce în ce mai mari și mai variate cu care se confruntă consumatorul modern, l-au facut pe acesta să fie din ce în ce mai nerăbdător și mai dornic să câștige timp pentru ei. Astfel, 43% dintre românii din mediul urban se consideră mai nerabdători comparativ cu anul trecut. Dintre ei, cei mai nerăbdători sunt tinerii cu vârsta cuprinsă între 18-23 ani (53%) și persoanele din București (50%). De asemenea, procentul celor care doresc să primească în maxim câteva minute un răspuns de la o marcă a crescut de la 43% în 2018, la 50% în 2019, iar 3 din 10 tineri de 18-23 ani se așteaptă ca un brand să le răspundă în timp real. În acest context, brandurile sunt nevoite să fie rapide atunci când răspund și să faciliteze interacțiunea consumatorilor cu ele.

Minimalism

Post criză consumatorii au asaltat rafturile de cumpărături și au achiziționat din ce în ce mai multe produse. Brandurile s-au străduit, ca de obicei, să convingă consumatorul să cumpere și mai multe produse și servicii. În acest context, după reacția inițială de a se înconjura de produse, consumatorul a început să meargă în direcția opusă. Astfel, a început să își dorească să își simplifice viața și să și-o „elibereze”, preferând mai puține lucruri.

8 din 10 (79%) dintre românii din mediul urban au afirmat că au încercat să își simplifice viață în ultimele 12 luni, iar 93% dintre ei afirmă că preferă spațiile aerisite, fără lucruri inutile. Mai mult, 77% dintre români au declarat că preferă să aibă mai puțină mobilă în casă, iar 64% spun că preferă să dețină doar strictul necesar.

În 2019 tot mai mulți români își doresc simplificarea vieții. În același timp, sunt nerăbdători și vor totul chiar aici, chiar acum. Aceste două trenduri sunt legate între ele: minimalismul este modalitatea prin care consumatorii din România vor să se elibereze de surplus, iar dorința de aici și acum este legată de a câștiga timp, ambele comportamente oferindu-i consumatorului șansa de a se axa mai mult pe el însuși. Este necesar ca brandurile să aibă în vedere această dorință a consumatorilor în 2019 și să vină în întâmpinarea nevoii cu mesaje clare, scurte, la obiect și relevante pentru aceștia”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Escapism (fuga de branduri)

În goana după propriul lui timp și din încercarea de a-și simplifica viața, consumatorul evită acum din ce în ce mai mult și comunicarea brandurilor. Procentul românilor care folosesc AD Block pentru blocarea reclamelor pe internet a crescut foarte mult de la an la an: 20% în 2016, 32% în 2017, 59% în 2019. Mai mult, 84% obișnuiesc să schimbe canalul TV în timpul pauzei publicitare și 37% schimbă postul de radio în timpul reclamelor. În aceeași linie, 7 din 10 români preferă conținutul online scurt și la obiect și doar 3 din 10 conținutul detaliat.

Observăm că trendurile Minimalism și Chiar aici, chiar acum sunt corelate la rândul lor și cu trendul de Escapism: consumatorii încearcă să se elibereze de tot ce simt că e în plus în viața lor și în același timp să fugă inclusiv de mesajele de brand care nu prezintă interes pentru ei. În acest context, în ziua de azi este cu atât mai important ca brandurile să facă eforturi și să studieze ce își doresc consumatorii pentru a-și adapta mesajele și a fi relevante în interacțiunea cu ei”, afirmă Traian Năstase, Managing partner iSense Solutions.

Datele sunt culese în ianuarie 2019, cercetarea fiind realizată online pe 1011 respondenți și este reprezentativă pentru mediul urban din România, cu un grad de eroare de +/- 3,1 % la un nivel de încredere de 95%. Datele sunt comparate cu cercetări similare realizate între anii 2014-2018 și fac parte din iSense Modern Consumer Trends Tracker, instrument care monitorizează peste 25 de trenduri comportamentale ale consumatorului din România.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

05
Dec

Studiu HISTORY și iSense Solutions: Regele Mihai și Ceaușescu, în topul personalităților din ultimul secol preferate de români

Aproape jumătate dintre români consideră că perioada interbelică (1918-1938) a fost cea mai benefică din ultimii 100 de ani pentru România, arată un studiu realizat pentru postul de televiziune HISTORY.  În ceea ce priveşte personalitatea cu cel mai mare impact pozitiv asupra românilor în ultimii 100 de ani, cei mai mulţi respondenţi l-au indicat pe pe Regele Mihai, urmat de fostul dictator comunist Nicolae Ceaușescu.

Astfel, potrivit participanților la studiu, cele mai benefice perioade din istoria României sunt perioada interbelică (42% dintre respondeţi) şi cea comunistă din 1968 și până la Revoluția din decembrie 1989 (18,2%). Doar 11,6% dintre români consideră perioada 2007 și până în prezent ca fiind cea mai benefică, iar procentul este şi mai mic pentru perioada de pre-aderare la Uniunea Europeană, 1989-2007 (7,8%).

Studiul arată puterea miturilor istorice și efectele selective ale memoriei sociale. Recenta moarte a Regelui Mihai de România probabil ca l-a propulsat pe acesta în fruntea clasamentului. În plus, largă convergentă a politicienilor și analiștilor spre imaginea acestuia ca simbol al neamului face deloc surprinzătoare alegerea respondenților. Mitul perioadei interbelice, a vârstei de aur a României, persistă și el, ajutat de faptul că niciunul dintre respondenți nu a trăit în acea perioadă, iar istoria populară este încă departe de a fi demontată sau modulată de istoria academică. Paradoxal, cele mai pozitive evenimente din ultimii 100 de ani sunt cele mai recente, deși perioadele mai mult sau mai puțin îndepărtate sunt considerate a fi cele mai bune din istorie. Este mai ușor să uiți problemele trecutului și să îți amintești doar de glorii reale sau imaginare în timp ce momentele recente sunt încă proaspete în memorie, atât cu valențele pozitive cât și cu cele negative. Un ultim paradox: comunismul nu a fost bun, dar un respondent din cinci îl nominalizează pe Ceaușescu ca figura pozitivă remarcantă a ultimului secol. Să fi fost oare comunismul o idee proastă, dar aplicată bine de naționalismul socialist al dictatorului care a condus România timp de un sfert de secol?”, comentează antropologul Radu Umbreș.

În clasamentul personalităților care au avut un impact pozitiv asupra vieții românilor din 1918 până în prezent, Regele Mihai este indicat într-o proporţie covârşitoare (41,7%), însă este urmat de Nicolae Ceaușescu, cu peste o cincime dintre voturi (21%). În timp ce alte personalităţi au întrunit mai puţin de 10% dintre voturi (Iuliu Maniu – 9,7%, Corneliu Coposu – 5,1%, Gheorghe Gheorghiu Dej – 3,4%, Ion Iliescu – 1.8%), peste 11% dintre români au preferat să nu nominalizeze o anumită persoană.

În anul Centenarului, 41,9% dintre români consideră Marea Unire ca fiind evenimentul istoric din ultimii 100 de ani cu cel mai mare impact pozitiv asupra ţării. Un număr similar de respondenţi indică, însă, alte două evenimente – Revoluția din decembrie 1989 (22,8%) și Aderarea la UE (20,4%).  Doar 3,8% dintre români cred că instaurarea comunismului a avut un efect benefic asupra ţării.

Pe de altă parte, peste o cincime (21,3%) dintre români sunt de părere că migrația în UE este evenimentul economic din ultimii 100 de ani cu cel mai mare impact pozitiv asupra societății românești. Pe următoarele două locuri se situează restituirea pământului colectivizat și a proprietăților expropriate (18,3%) și privatizarea și tranziția la economia de piață (17,1%). În acelaşi timp, un procent semnificativ (14,5%) consideră industrializarea în socialism ca fiind evenimentul economic cel mai benefic din ultimii 100 de ani.

Studiul a fost realizat de către compania iSense Solutions pentru HISTORY România, pe un eșantion reprezentativ de 1.051 de respondenți, din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 16-65 de ani. Prin acesta, postul de televiziune sărbătorește 100 de ani de la Marea Unire.

29
Nov

11% dintre români ar trece la altă bancă pentru a beneficia de serviciul de plăți instantanee

11% dintre români ar trece la altă bancă pentru a beneficia de serviciul de plăți instantanee, arată un nou studiu iSense Solutions, dedicat percepției românilor asupra băncilor moderne și serviciilor oferite de acestea, realizat în luna noiembrie a acestui an, online, în mediul urban, la care au participat 604 persoane cu vârsta de peste 18 ani. Datele au fost prezentate în exclusivitate în cadrul conferinței Banking 4.0, organizată de No Cash Events.

Rapiditatea este una dintre caracteristicile puternic asociate cu băncile moderne: 76% dintre români spun ca o bancă modernă este o bancă rapidă, care îi ajută să nu-și piardă timpul. În acest context, posibilitatea de a face plăți contactless cu cardul este foarte apreciată de români, 80% dintre ei afirmând că această facilitate le face viața mai ușoară. De asemenea, 62% consideră că folosirea inteligenței artificiale ajută la rezolvarea mai rapidă a problemelor.

În ceea ce privește tehnologia și inovația, 2 din 10 români s-ar muta la altă bancă pentru a beneficia de tehnologii și inovații. Printre tehnologiile asociate cu o bancă modernă, se numără: aplicație de banking pentru mobil, plata contactless, posibilitatea de a contracta servicii online, posibilitatea de a-și schimba singuri setările de securitate ale cardului, posibilitatea de face exchange online, self-banking, salvarea plăților în aplicație, carduri virtuale.

“Studiul ne-a arătat faptul că  românii își doresc să aibă posibilitatea efectua mai multe operațiuni cu ajutorul aplicației de banking pentru mobil. Printre opțiunile pe care și-ar dori să le aibă în aplicația de mobil a băncii se numără: să își poată plăti taxele și impozitele (61%), rovignetta (45%), utilitățile (42%), RCA-ul (39%), parcarea (35%), să își poată face o asigurare de viață (27%), să facă un depozit (24%) și să acceseze un împrumut (22%)”, declară Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

Cu toate că doar 30% dintre români au auzit despre cardurile biometrice, ei declară că și-ar dori să le utilizeze: 7 din 10 români au declarat că ar folosi un card biometric (după ce au fost expuși la o descriere a produsului) dacă ar fi disponibile, iar 11% dintre ei și-ar schimba banca cu care lucrează pentru accesul la un card biometric.

Aproape trei sferturi dintre români (73%) sunt de părere că utilizarea unui card biometric le-ar face viața mai ușoară. Cardul biometric reprezintă o opțiune atrăgătoare pentru români pentru că poate fi folosit exclusiv cu amprenta persoanei (71%), pentru că oferă siguranță contului bancar în cazul pierderii cardului (70%) și datorită riscului redus de fraudă (64%).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 604 de respondenți din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani din mediul urban din România. Grad de eroare +/- 3.99%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

20
Nov

1 din 5 români din mediul urban nu a fost niciodată la SPA

  • 1 din 3 români din mediul urban merge la SPA mai rar de o dată la 4-6 luni
  • 65% dintre românii din mediul urban preferă rețelele de socializare pentru a lăsa recenzii
  • 9 din 10 români din mediul urban citesc review-urile înainte de a alege un centru SPA

 22% dintre românii din mediul urban nu au fost niciodată la un SPA, în timp ce 1 din 3 merge mai rar de o dată la 4-6 luni arată rezultatele studiului realizat de The Public Advisors, companie de consultanță în comunicare și relații publice, în colaborare cu institutul de cercetare iSense Solutions. Având ca subiect de cercetare percepțiile și obiceiurile românilor cu privire la serviciile de tip SPA, studiul relevă că doar 19% dintre românii din mediul urban merg regulat la SPA, însemnând cel puțin o dată pe lună.

Piața de centre SPA este unul dintre cele mai dinamice sectoare și putem remarca pe plan local un mare potențial al acestei industrii, fiind într-o ascensiune constantă de la an la an. Concurența pe piața locală va crește, iar diferența o va face modul în care centrele vor comunica pentru clienții lor. Momentul este favorabil pentru ca liderii pieței să-și întărească leadershipul și în zona de comunicare printr-o strategie 360, diferențiată, coerentă și creativă”, a declarat Simona Dan, Managing Partner The Public Advisors

Cercetarea a fost prezentată în cadrul celei de-a 2-a ediții Termalia, un eveniment luxury dedicat industriei ospitalității și wellness-ului din România. Potrivit studiului, când vine vorba de criteriile de care țin cont românii din mediul urban în alegerea unui centru SPA, prețurile sunt cel mai important factor pentru cei mai mulți dintre aceștia, respectiv 2 din 3 respondenți, în timp ce 59% au în vedere calitatea serviciilor, pentru 47% contează atmosfera relaxantă din cadrul centrului, iar 43% țin cont de diversitatea serviciilor.

Recenziile online oferite de alți clienți sunt de asemenea un criteriu important în luarea deciziei cu privire la centrul SPA și 9 din 10 români din mediul urban citesc review-urile înainte de a merge la un centru SPA, fiind înregistrată o creștere cu 6% față de anul anterior.

Este pentru al doilea an când realizăm alături de The Public Advisors studiul prin care ne propunem să analizăm în detaliu industria SPA din România din perspectiva clienților. De ce am ales acest unghi? Pentru că este important să cunoști factorii care pot influența evoluția acestei piețe. Remarcăm de la un an la altul cum tehnologia digitală devine un avantaj competitiv în industria ospitalității din România”, adaugă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul citat arată de asemenea că, dintre cei care frecventează centre SPA, 63% scriu recenzii despre acestea în mediul online, în creștere cu 4% față de 2017. Rețelele de socializare sunt pe primul loc când vine vorba de platformele pe care se pot oferi recenzii, fiind preferate de 65% dintre românii din mediul urban. Site-ul centrului sau al hotelului este platforma pe care o utilizează 61% dintre respondenți pentru a scrie recenzii, în timp ce 45% recurg la site-urile de oferte precum Booking sau Trip Advisor.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.015 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România cu acces la internet, care obișnuiesc să viziteze centre SPA. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.5%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre The Public Advisors

The Public Advisors este o agenție independentă de comunicare, cu zece ani de experiență pe piața din România și este formată dintr-o echipă de specialiști în comunicare pasionați de orchestrarea armonioasă a relațiilor dintre brand și consumatori. Promisiunea pe care o fac clienților se îndreaptă către construirea unei reputații durabile prin experiențe relevante. Portofoliul actual de clienți include Asociația pentru Combaterea Traficului Ilicit, Banca Comercială Română, Bancpost, Capitala Tineretului din România, Centrul de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție, Cetelem, Dent Estet, Euler Hermes România – parte a grupului Allianz, HAGAG Development Europe, Liga Română contra Reumatismului, Nestlé România – NESCAFÉ, P3 Logistic Parks. Portofoliu de proiecte include: Alevia, Air Liquide, Bosch România, Barrier, Societatea Română de Dermatologie, Dr. Reddy’s, Trouw Nutrition, Toshiba, Volvo. Mai multe detalii despre agenție găsiți pe www.publicadvisors.ro.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing și comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

19
Nov

37% dintre români trăiesc de pe o zi pe alta

  • 60% dintre români declară că au obligaţii financiare
  • 30% dintre cei care au deja credite ar dori să acceseze un nou împrumut
  • 55% dintre români au economii

Aproximativ 60% dintre români declară că au obligaţii financiare (credite, împrumuturi) în gospodăriile lor, în timp ce 37% dintre români au cheltuieli lunare obligatorii similare cu venitul încasat. Aceste date reies din cercetarea sociologică Obiceiurile financiare ale românilor, comandată de KRUK România cu ocazia  Zilei fără Datorii, iniţiativă aniversată pe 17 noiembrie.

Rezultatele cercetării online realizată de  iSense Solutions ne arată că 30% dintre cei care au deja credite ar dori să acceseze un nou împrumut în anul care vine.  Accesarea unui nou împrumut pentru a stinge unul anterior ne poate duce în spirala datoriilor.

Inițiativa Grupului KRUK de a atrage atenția asupra felului în care fiecare își gestionează banii este aniversată anual în jurul datei de 17 noiembrie, la nivel internațional, în țările în care compania își desfășoară activitatea: Polonia, România, Cehia, Slovacia, Italia, Spania și Germania. Cu această ocazie KRUK realizează o serie de activități menite să conștientizeze importanța unui comportament financiar  în concordanță cu bugetul fiecărei persoane.

În ceea ce priveşte accesarea unui împrumut, românii au cea mai mare încredere în bănci, 83% dintre aceștia spunând că ar apela la astfel de instituții în cazul în care ar avea nevoie de bani. 14% dintre români au menţionat că ar lua un împrumut de la o instituţie financiară non-bancară, dacă o instituţie bancară ar refuza să le acorde împrumutul. Într-un procent semnificativ, 70% dintre românii care au accesat un nou împrumut pentru a stinge o datorie anterioară cred că situaţia lor se va îmbunătăţi în viitor.

Acestor rezultate li se adaugă faptul că 45% dintre români nu au economii în familie. Motivul pentru care românii fac economii sunt mai ales situaţiile neprevăzute cărora trebuie să le facă faţă. Bunul obicei de a economisi, care se deprinde timpuriu încă din copilărie, nu se reflectă în acţiunile noastre din viaţa de adult.

 „O bună conduită financiară este temelia unei vieți  împlinite. Acest lucru ar trebui să fie general valabil pentru fiecare dintre noi, iar Ziua fără Datorii este o nouă ocazie de conștientizare a acestui lucru. Cercetările sociologice pe care le implementăm în fiecare an ne-au facilitat înţelegerea contextului economico-financiar al clienților noştri,  ne-au dat o imagine clară a problemelor cu care se confruntă şi ne ajută să le oferim mai multe posibilități de a depăși momentele dificile”, a spus Tomasz Ignaczak, Director General KRUK România.

Cea mai recentă cercetare KRUK arată că  58% dintre români sunt dispuşi să participe la sesiuni de pregătire online gratuite pentru a învăţa cum să-şi administreze bugetul lunar. Cunoştinţele pe care aceştia le pot primi de la specialişti sunt un pas important spre un echilibru financiar între veniturile şi cheltuielile familiei.

Mai mult de jumătate dintre români sunt deschiși la ideea de educație financiară, lucru ce aduce perspective îmbucurătoare pentru următorii ani. Cu atât mai importantă este inițiativa companiilor din domeniul financiar, cum este cea a KRUK Romania, de a pune la dispoziția consumatorilor servicii de consultanță și educație. În timp, cu siguranță vom observa o îmbunătățire a modului în care românii își gestionează resursele financiare””, a spus Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

În ceea ce privește comportamentul românilor cu privire la valorile împrumutate, cei care s-au confruntat cu probleme financiare sunt mai precauți. Astfel,  17% dintre cei fără datorii ar face un împrumut cu o valoare cumulând veniturile familiale pe 3 ani, în timp ce numai 10% dintre cei care deja au datorii ar împrumuta o astfel de sumă.

Forma de plată preferată a respondenţilor, fie că vorbim despre persoane cu datorii sau persoane fără datorii, este rata lunară fixă, care le permite să prevadă cheltuielile lunare pe care le vor avea, pentru o perioadă mai mare de timp. Specialiştii KRUK ţin seama de această opţiune de plată în momentul încheierii unui angajament de plată şi stabilesc împreună cu clienţii companiei suma lunară pe care aceştia o pot plăti cu regularitate, astfel, cu fiecare plată lunară efectuată, clientul se apropie de stingerea datoriei.

Metodologia de cercetare implementată de iSense Solutions a fost sondaj online, pe un panel reprezentativ la nivel naţional de aproximativ 900 persoane, din mediul urban şi rural, cu o distribuţie de 600 de respondenţi, persoane fără datorii şi aproximativ 300 de respondenţi, persoane cu datorii.

Despre KRUK România S.R.L

KRUK România este membră a Grupului KRUK și a fost înființată în anul 2007. KRUK S.A. este cea mai mare companie de management al creanțelor din Polonia. Compania este prezentă pe piața din România din 2007, unde este de asemenea, unul dintre liderii de piață. Grupul KRUK desfășoară operațiuni și în Republica Cehă, Slovacia, Germania, Italia și Spania. Compania a fost listată pe Bursa de Valori Varșovia îm anul 2011.

07
Nov

iSense Solutions este Research Partner la conferinta Banking 4.0

iSense Solutions este Research Partner al Banking 4.0, Conferinta Internationala Fintech, ce va avea loc la Bucuresti,  pe 27 noiembrie 2018.

Alaturi de organizatorul evenimentului, NOCASH, vom aduce la startul conferintei o linie de aproape 40 de experti, din tot atatea companii reprezentative pe segmentul lor de piata, ce vin din sapte tari europene (Belgia, Franta, Italia, Polonia, Marea Britanie, Romania si Republica Ceha). Pe scena Banking 4.0 vor fi si reprezentanti ai unor companii inregistrate in Singapore si New York.

Despre Banking 4.0
Au trecut 500 de ani de la infiintarea primei banci din lume, insa cele mai multe schimbari si inovatii s-au intamplat in ultimii 20 de ani. De la “brick & mortar” am migrat la online banking, acum suntem in faza de “open banking” si ne pregatim de “beyound banking”, a patra etapa a evolutiei modelului de business in domeniul financiar-bancar.

Banking 4.0 este un eveniment pentru cei care vor sa afle cum se va schimba industria serviciilor financiare in anii urmatori sub influenta fintech.

Evenimentul este dedicat tehnologiilor emergente care vor impune noi modele de business in domeniul finantelor, indiferent ca vorbim de produse (depozite, credite, asigurari, investitii, etc.), administrarea relatiei dintre client si institutie sau gestionarea bugetului propriu al individului / familiei.

Ne referim in primul rand la biometrie, blockchain, intelligente artificiala si economie conversationala. Conferinta are insa alocate sesiuni speciale pentru platile instantanee si securitatii cibernetice,
fara de care nu putem vorbi de o strategie coerenta de transformare digitala.

Mai multe detalii gasiti in documentul atasat si pe platforma conferintei: www.nocashevents.ro

Ne vedem la Banking 4.0!

30
Oct

Studiu iSense Solutions: 63% dintre românii ce aparțin unei familii tradiționale și-ar dori să facă parte dintr-o familie modernă

Mai mult de jumătate (56%) dintre români declară că fac parte dintr-o familie tradițională, în timp ce 38% consideră că sunt membrii ai unei familii moderne, relevă un studiu iSense Solutions, desfășurat online, în mediul urban. În același timp, familia modernă rămâne aspirațională pentru 63% dintre românii care declară că aparțin unei familii tradiționale, procentul rămânând constant față de 2017.Cum văd românii familiile moderne?

Sunt familiile în care copiii au acces sporit la tehnologie (83% versus 35% în familiile tradiționale), iar opiniile lor sunt considerate importante (86% versus 46% în familiile tradiționale). Mai mult, cheltuielile pentru educație sunt mai mari într-o familie modernă (52%) față de o familie tradițională (45%). Părinții dintr-o familie modernă investesc în educația lor privind rolul de părinte (86% versus 45%), își supraveghează mai atent copiii (78% versus 38%), iar mai târziu își încurajează copiii să își aleagă singuri cariera (90% versus 48%).

De asemenea, într-o familie modernă, membrii își exprimă părerile, chiar dacă nu sunt de acord unii cu alții (87% versus 48%), au loc discuții cu copiii pe teme sensibile (cum ar fi nașterea, moartea, separarea – 85% versus 53%), iar membrii familiei apelează la psiholog sau psihoterapeut fără teama de a fi stigmatizați (80% versus 23%).Rolurile într-o familie modernă sunt împărțite în mod egal și nu țin cont de gen (80% versus 57% în familiile tradiționale). Într-o familie modernă este mai comun ca membrii să locuiască într-o casă închiriată (17% versus 8%) și să nu fie casătoriți (48% dintre cei din familiile moderne nu sunt căsătoriți, comparativ cu 33% în familiile tradiționale).

Prietenii au un rol însemnat în familiile moderne, 63% din membrii unei familii moderne considerând că prietenii sunt parte din familie, versus 46% în familiile tradiționale. Pe de altă parte, în familiile tradiționale, bunicii joacă un rol mai important: copiii sunt crescuți pe baza sfaturilor bunicilor (84% în familiile tradiționale, versus 40% în familiile moderne), există o relație mai apropiată cu familia extinsă (88% tradițional versus 51% modern), iar situațiile în care copiii sunt crescuți de bunici sunt mai frecvente (73% în familiile care se percep ca fiind tradiționale versus 49% în familiile moderne).

Există percepția că media veniturilor într-o familie modernă este mai ridicată decât într-o familie modernă (77% din familiile moderne sunt asociate cu o medie mai mare a veniturilor pe gospodărie față de 52% dintre familiile tradiționale), însă acest lucru nu se verifică în realitate, media veniturilor familiilor din mediul urban fiind similară (4.939 lei în cazul familiei moderne și 4.918 lei în cazul celei tradiționale).

Unde investesc familiile moderne versus cele tradiționale?

Resursele lor merg către articole de îmbrăcăminte (74% în familiile moderne, respectiv 66% în cele tradiționale), produse IT și electronice (66%, respectiv 60%), în călătorii (65%, respectiv 57%), educația copiilor (38%, respectiv 31%), artă și cultură (45%, respectiv 39%), sport (28%, respectiv 17%).

 „Studiind familiile moderne și tradiționale ne-am întrebat cum pot deveni brandurile mai dezirabile în comunicarea cu acestea? Am ajuns la concluzia că atât familiile moderne, cât și cele tradiționale <<vibrează>> și sunt mai dispuse să cumpere în urma unor comunicări de brand în care tații petrec timp cu copiii lor, familiile adoptă copii, mamele au și un job full-time. Cei ce se consideră parte a unei familii moderne însă apreciază mai mult dacă brandul abordează în comunicare tema taților care își iau concediu de creștere a copilului, față de cei din familiile tradiționale (42% versus 34%). Iar subiectul care îi îndepărtează de un brand, indiferent de tipul de familie din care fac parte, este acela al părinților plecați în străinătate și care și-au lăsat copiii în țară”, afirmă Traian Năstase, Managing partner iSense Solutions.Prezența cuplurilor de același sex este un subiect ce polarizează atunci când apare în comunicarea de brand: peste jumătate (52%) dintre cei ce aparțin unei familii tradiționale nu ar cumpăra brandul respectiv (versus 28% în cazul familiilor moderne). În acelasi timp, 16% dintre cei ce aparțin familiilor moderne au declarat că ar fi mai înclinați să cumpere brandul respectiv (versus 6% dintre cei din familiile tradiționale), iar 56% dintre cei din familiile moderne, respectiv 42% dintre cei din familiile tradiționale sunt indiferenți în fața acestui subiect.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 501 de respondenți din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 16 ani din mediul urban din România. Grad de eroare +/- 4.38%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

11
Oct

Banca modernă este cea ale cărei servicii sunt ușor de utilizat, consideră 8 din 10 români

iSense Solutions a desfășurat un studiu reprezentativ urban, pe 990 de respondenți, despre percepția românilor în ceea ce privește băncile moderne și serviciile oferite de acestea.

Cele mai importante trei caracteristici pe care românii din mediul urban le asociază cu o bancă modernă sunt ușurința în utilizare (menționată de 80% dintre ei), urmată de rapiditate (76%) și securitate (73%).

De asemenea, consumatorii își doresc ca o bancă modernă să fie atentă cu buzunarul lor. Astfel, serviciile bancare sunt evaluate ca fiind moderne dacă nu au comisioane (69%), dacă oferă discounturi și oferte (59%) precum și posibilitatea de a economisi o sumă de bani la fiecare tranzacție (51%).

Mai mult, din perspectiva consumatorilor, o bancă modernă trebuie să fie tot timpul la dispoziția clienților, oferind beneficii precum suport 24 din 24 (73%) și o rețea vastă de bancomate (59%).

În ce privește tehnologia, aceasta are rolul de a ușura interacțiunea consumatorului cu serviciile bancare, de a-i împlini nevoile de rapiditate și accesibilitate. De aceea,  de la o bancă modernă clienții își doresc o aplicație pentru mobil (60%), să aibă posibilitatea  de a efectua plăți contactless (59%) și de a contracta servicii online (53%), iar 47% își doresc să aibă opțiunea să își schimbe singuri setările de securitate la card (activare/dezactivare contactless, banda magnetică, schimbare pin, înghețare card etc.).  Alte beneficii legate de tehnologie așteptate de către consumatori de la o bancă modernă sunt posibilitatea plăților automate de utilități prin direct debit (47%), opțiunea de a realiza online schimb valutar (43%), Self-banking (42%) sau posibilitatea salvării plăților realizate în aplicație (39%).

În opinia românilor, o bancă modernă este o bancă de care „scapi” repede – adică o bancă ușor de folosit, cu care timpul de interacțiune este folosit eficient, tehnologia ajutând în acest sens. Și, cel mai important, toate acestea trebuie să se desfășoare într-un climat de securitate (menționat de 73% dintre consumatori) și transparență (64%). Cu alte cuvinte, ne dorim bănci moderne, dar relația cu o astfel de bancă pleacă întotdeauna de la încredere”, spune Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

Pentru o parte dintre români, banca modernă este aceea care oferă servicii personalizate: 38% își doresc să aibă acces la statisticile privind cheltuielile realizate, pentru o mai bună evidență asupra banilor, 36% și-ar dori ca banca modernă să le ofere posibilitatea de a avea un consultant bancar personal, 33% își doresc un asistent de suport virtual.  De asemenea, pentru 32% sunt importante carduri virtuale speciale pentru plăți online/digitale, iar 14% își doresc să aibă opțiunea de a cumpăra criptomonede.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 990 de respondenți din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani din mediul urban din România. Grad de eroare +/- 3.11%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

27
Sep

Golin & iSense Solutions analizează influenţa pe care o au social media asupra deciziei de cumpărare

Pentru 9 din 10 români, un review bun în social media înseamnă peste nota 4

Golin şi iSense Solutions au realizat un nou studiu sub umbrela Bold by Lowe Group, analizând influenţa social media asupra deciziei de cumpărare. Potrivit studiului, aspectele din social media care îmbunătăţesc încrederea românilor în produse sunt un review bun (51%) şi un review recent bun (49%), viteza de răspuns a brandului (37%) şi conţinutul de calitate (34%). La polul opus, pentru consumatori, cele mai puţin relevante sunt share-urile (16%) şi numarul de followeri ai brandului (12%).

Dacă 90% dintre romanii din mediul urban se informează de pe internet (site-ul brandului, magazine online sau social media) atunci când vor să facă o achiziţie, 63% aleg magazinele fizice sau showroom-urile şi 49% apelează la familie, prieteni sau cunoştinţe.

În ceea ce priveşte influenţa social media asupra deciziei de achiziţie, Facebook influenţează decizia de cumpărare a alimentelor (în proporţie de 23%), a produselor de casă şi accesorii (33%), a electronicelor şi electrocasnicelor (31%), a hainelor şi încălţămintei (36%), a energiei şi utilităţilor (17%), a serviciilor financiare (18%). YouTube inflențează decizia de cumpărare cel mai mult pentru electronice și electrocasnice (18%), urmate de produse de casă și accesorii (16%) și haine și încălțaminte (13%). Instagram influențează cel mai mult cumpărarea de haine și încălțaminte, 9% dintre persoanele intervievate afirmând că au fost influențate de acest mediu pentru cumpărarea lor.

„Social media este o componentă esenţială a vieţii de azi. Fie că ne aruncăm ochii în notificările de pe Facebook dis-de-dimineaţă, fie că adormim urmărind filmuleţe de pe YouTube sau ne decidem ce ţinută să ne cumpărăm pentru un festival, inspiraţi de postările influencerilor, am fost curioşi să aflăm ce relaţie există între comunicarea din social media şi decizia de cumpărare. Azi, când social media ne influenţează până la impulsul de cumpărare, este necesar să înţelegem ce se află în spatele cortinei şi cum putem fi din ce în ce mai prezenţi acolo unde sunt şi consumatorii noştri și cum putem fi relevanţi în comunicarea cu ei”, spune Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.

„Acum consumatorii caută activ infomații despre branduri nu doar pe Google, ci și pe canalele de social media, unde avem, pe de o parte, informații oficiale de la branduri, dar și interacțiunea și experiența altor consumatori cu aceste branduri. Din analizele făcute de noi, am constatat că influența canalelor de social media în decizia de cumpărare este mai mare cu 20% dacă un consumator a fost expus la reclame pe canalul respectiv și, în paralel, s-a și informat activ pe acel canal despre produsele care îl interesau. Aceasta înseamnă că o strategie de construire de conținut, combinată cu o strategie de advertising, au un maxim de impact”, adaugă Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

În ceea ce privește influența pe care românii simt ca o au în rândul celor din jurul lor, 7 din 10 români (vs. 6 din 10 în 2017), consideră că influenţează opiniile sau deciziile persoanelor din jurul acestora. Cum? Prin exprimarea părerii despre subiectele curente (77%), prin acordarea unor sfaturi pentru luarea unor anumite decizii de viaţă (72%) şi prin recomandarea de produse/ locuri/ evenimente (66%) etc.

Dacă discutăm despre analiza motivelor care i-ar determina să recomande un produs, pentru 98% din români primează calitatea, apoi experienţa cu produsul (88%), iar mai apoi preţul acestuia (74%), pe ultimele locuri fiind ambalajul produsului (40%) sau reclama (33%). Studiul realizat de iSense Solutions a vizat canalele de top din social media (Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn, Snapchat, Twitter şi Pinterest) şi următoarele şase categorii de produse: alimente, produse de casă şi accesorii, electronice şi electrocasnice, haine şi încălţăminte, energie şi utilităţi şi servicii financiare. Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Golin și a inclus un eșantion de 500 de respondenți, utilizatori de internet din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 16-55 de ani, pentru partea cantitativă. De asemenea, calitativ au fost realizate 3 interviuri in profunzime, cu utilizatori de social media cu vârsta cuprinsă între 19-36 de ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, în lunile august-septembrie 2018, și sunt reprezentative la nivel urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4,38%, la un nivel de încredere de 95%.

 

Despre Golin România

Golin este singura agenție de PR din România care a câștigat, pentru trei ani la rând, titlul de Agenția #1 în topul Biz PR Awards. De asemenea, este singura agenție din România care a câștigat, în același an, locul 1 în cele mai importante competiții ale industriei: Agenția Anului în cadrul galei Romanian PR Award 2014,  Agenția #1 în topul Biz PR Awards 2014 și #1 în preferințele bloggerilor români. Golin a fost de două ori Agenția Anului la Romanian PR Award – în 2010 și 2014.

Golin România este afiliată la una dintre cele mai valoroase reţele internaţionale de PR, Golin Worldwide. Acesta este primul birou din Europa Centrală şi de Est al companiei americane care deţine în total peste 50 de birouri în America, EMEA si APAC.

Golin România este membră a grupului de companii din care mai fac parte MullenLowe (advertising), Profero (digital), Initiative (media), BPN (media) şi Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) şi este multiplu premiată şi finalistă la festivaluri locale şi internaţionale precum ADC*RO, Cristal Festival, CSR Awards, European Excellence Awards, IPRA Awards, PR Award Romania, Sabre Awards, Webstock.

Pentru mai multe informații vizitați http://golin.ro sau pagina de Facebook Golin Romania.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

Despre Bold by Lowe Group

Bold by Lowe Group este o inițiativă curajoasă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente și studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente și relevante informații și tendințe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine.

 Despre Grupul Lowe România

De 25 de ani pe piața locală, Lowe Group este unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România, oferind servicii în întregul spectru al comunicărilor de marketing. Din grup fac parte în prezent următoarele agenții: MullenLowe (creație și producție publicitară), Initiative (media), Golin (relații publice), Profero (creație și productie publicitară digitală), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (media).

20
Sep

Studiu iSense Solutions: 8 din 10 români cunosc cel puțin un serviciu de car sharing

Serviciile de car sharing sunt o opțiune cunoscută în mediul urban, 8 din 10 români cunoscând cel puțin un astfel de serviciu, arată un studiu iSense Solutions, desfășurat online, pe românii din mediul urban. Cel mai cunoscut furnizor de astfel de servicii rămâne Uber, de altfel și primul jucător intrat pe piață: 75% dintre români declară că au auzit de Uber, în timp ce 34% au auzit de BlaBlaCar, 26% de Taxify și 13% de Black Cab.

Cu toate că le sunt cunoscute, un sfert dintre românii care au aceste servicii disponibile în orașul lor nu le folosesc din cauza lipsei de încredere, pe când o mică parte dintre ei (10%) nu o fac pentru că nu pot comanda prin apelare telefonică sau pentru că tarifele sunt prea mari (11%).

Aproape jumătate (47%) dintre românii care au auzit de car sharing din orașele în care aceste servicii sunt disponibile le-au și utilizat: 40% dintre ei au apelat la Uber, 10% la Taxify, 8% la BlaBlaCar și 3% au folosit Black Cab. Uber este și serviciul cel mai des folosit, dintre cei care utilizează servicii de car sharing, 68% apelează cel mai des la Uber, în timp ce 11% folosesc cel mai des Taxify, 8% BlaBlaCar, iar 3% BlackCab.

Cele mai importante motive pentru care românii din mediul urban apelează la servicii de car sharing sunt: amabilitatea șoferilor (86%), siguranța (85%), modul de conducere al șoferilor (81%) și posibilitatea de a comanda printr-o aplicație (80%). În același timp, pentru românii care folosesc car sharing cele mai importante aspecte la care țin sunt reprezentate de: siguranța acestor servicii (76%), posibilitatea de a comanda prin aplicație (74%), curățenia mașinilor (74%), amabilitatea (74%) și modul de a conduce al șoferilor (73%).

„Românii apelează la car sharing și pentru experiența avută în timpul accesării serviciilor. Amabilitatea șoferilor, sentimentul de siguranță, modul de conducere al șoferilor și posibilitatea de a comanda prin aplicație sunt printre principalele motive pentru care aceste servicii sunt accesate, și în același timp sunt aspectele de care utilizatorii sunt cei mai mulțumiți. Putem spune că românii care folosesc servicii de car sharing sunt consumatori maturi, care apreciază și experiența accesării unui serviciu și nu se uită exclusiv la costul financiar”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner, iSense Solutions.

Dintre românii care utilizează servicii de car sharing, 49% au plătit cash, 30% au plătit cu cardul, iar 22% au plătit atât cash, cât și cu cardul. Cei care plătesc cu cardul o fac pentru că le este mai comod, suma se extrage automat (84%), nu trebuie să aibă bani cash asupra lor (52%), plătesc un preț fix, fără să fie nevoie să lase bacșiș (41%) și este o metodă de plată sigură (38%).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 990 de respondenți din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani din mediul urban din România. Grad de eroare = +/- 3.11%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

29
Aug

Studiu iSense Solutions: 64% dintre români și-ar dori mai multe bănci digitalizate în România

Două treimi dintre români au declarat că și-ar dori mai multe bănci digitalizate în România, conform unui studiu iSense Solutions desfășurat în luna iunie a acestui an, pe utilizatorii de internet din mediul urban. Studiul, lansat pentru a cerceta deschiderea românilor în legătură cu servicii moderne de banking, a investigat și care este notorietatea și rata de adopție a Revolut, un serviciu bancar digital lansat în România anul acesta.

Rezultatele studiului arată că 11% dintre români au auzit de Revolut. Dintre românii care folosesc Revolut, cei mai mulți (36%) l-au utilizat în alte țări, o treime (33%) l-au folosit pentru a face schimb valutar, 30% l-au utilizat pentru plata cu cardul în magazine fizice, iar 24% l-au folosit pentru transfer de bani și plăți online cu cardul fizic, dar și pentru economisire prin serviciul Vaults.

 „Am fost curioși să vedem cât de deschiși sunt românii la noutățile din zona de banking și câți dintre aceștia utilizează sau ar folosi servicii precum Revolut. Studiul nostru arată că Revolut reprezintă o alternativă interesantă, însă în același timp există și o oarecare reticență în a utiliza un astfel de serviciu. Cu toate acestea, este notabil faptul că 64% dintre românii din mediul urban și-ar dori mai multe bănci digitalizate în România, iar 44% dintre aceștia au declarat că ar renunța la serviciile unei bănci tradiționale în favoarea unei bănci exclusiv digitale, ceea ce înseamnă că românii sunt deschiși la a încerca produse și servicii bancare noi”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner, iSense Solutions.

Cu toate că jumătate (52%) din populația urbană au declarat că ar folosi Revolut (după ce au fost expuși la o descriere a serviciului), studiul iSense identifică și o serie de bariere pe care românii le au în legătură cu această aplicație. Atunci când vine vorba despre plăți și operațiuni, cei mai mulți au declarat că sunt mai retincenți în a efectua tranzacții prin intermediul serviciului oferit de Revolut. Motivele sunt variate. 53% nu ar utiliza acest serviciu digital, deoarece sunt mulțumiți de serviciile pe care le oferă banca actuală. În plus, aproape un sfert (24%) dintre participanți au susținut că nu au încredere în suportul oferit exclusiv online, iar 14% au spus că nu au suficientă încredere în companie. Cu toate acestea, 68% dintre românii din mediul urban au declarat că ar avea mai multă încredere în băncile digitale dacă acestea s-ar afla sub umbrela unei bănci tradiționale.

Pe de alta parte, românii care au declarat că ar folosi Revolut ar face-o datorită posibilității de a folosi cardul internațional (62%) și a comisioanelor mai mici decât cele bancare (61%). 48% dintre cei ce ar utiliza Revolut sunt atrași de posibilitatea de a vedea un grafic lunar al cheltuielilor, și 20% dintre cei care ar utiliza Revolut ar face-o pentru posibilitatea de a tranzacționa criptomonede.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 990 de respondenți din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani din mediul urban din România. Grad de eroare = +/- 3.11%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

 

16
Aug

Studiu AVON și iSense Solutions: obiceiul tinerilor de a trimite online poze nud cu ei

AVON lansează primul studiu despre obiceiul tinerilor de a trimite online poze nud cu ei și continuă campania educațională dedicată acestora

Potrivit studiului, 2 din 10 dintre tinerii din România au trimis poze nud cu ei pe rețelele online de socializare;

Cel mai utilizat canal pentru trimiterea pozelor nud este WhatsApp (pentru 55% din tineri), urmat de Facebook (40%)

7% dintre ei au trimis poze unor persoane total necunoscute; 20% din pozele pe care tinerii le trimit sunt nud; 

AVON readuce în atenția publicului o inițiativă educațională dedicată tinerilor, în cadrul proiectului In A Relationship, parte din Campania Respectului, și anunță rezultatele primului studiu ce surprinde impactul fenomenului de a trimite poze nud pe rețelele de socializare în rândul tinerilor din România.

Studiul AVON este realizat de compania de cercetare iSense Solutions în perioada august 2018, pe un eșantion reprezentativ de 300 respondenți de 18-22 ani, din România, prin chestionare online.

Pornind de la mesajul că #SendNudes este o idee bună doar atunci când este vorba de rujul tău în nuanțe nude, AVON a comunicat în perioada 1-7 august sub umbrela #sendnudesresponsibly și a invitat fetele și femeile de pe rețelele sociale să trimita poze nud cu… buzele lor.

Acțiunea a continuat la festivalul Summer Well, în zona AVON, unde participantele au putut încerca întreaga colecție de rujuri în nuanțe nude mark. Liquid Lip și au aflat concluziile extinse ale studiului #sendnudesresponsibly.

Studiul, primul de acest tip din România, arată că:

2 din 10 tineri au trimis poze nud cu ei pe rețelele online de socializare.

Cei mai mulți (95%) au trimis online poze nud cu ei iubitului/iubitei și în același timp: 7% au trimis poze nud unor persoane total necunoscute, iar 26% unor persoane pe care abia le-au cunoscut (11%) sau de care erau atrase (15%).

Peste 55% dintre tineri trimit poze personale nud pe WhatsApp, următoarele canale preferate fiind Facebook (40%), Snapchat (36%) și Instagram (22%).

22% dintre cei care nu au trimis online poze cu ei nud susțin că motivul a fost timiditatea.

În general, 95% dintre tineri obișnuiesc să trimită poze pe rețelele de socializare, iar 20% din acestea sunt poze personale nud.

Majoritatea respondenților sunt elevi sau studenți (aproximativ 60%) și sunt fete.

Pornind de la concluziile proiectului In A Relationship, care au arătat amploarea fenomenului revenge porn în rândul tinerilor, AVON aduce și la Summer Well această inițiativă educațională pentru tineri. Send Nudes Responsibly este o extensie a proiectului In A Relationship, care își propune să fie alături de adolescenți cu informații despre utilizarea responsabilă a rețelelor sociale, despre intimitate și riscurile pe care și le asumă și care le pot afecta viitorul, viața privată și relațiile sociale.

Demersul e susținut de Cristina Ciobănașu (21 ani, vlogger, fondatoare Lala Band și actriță în Pariu cu viața) care va oferi sfaturi și va vorbi cu tinerii, de la egal la egal, despre responsabilitate, protejarea intimității și cunoașterea riscurilor atunci când trimit online poze nud cu ei.

In a Relationship este un proiect parte din Campania Respectului, iniţiativa AVON de luptă împotriva violenţei domestice şi dedicat adolescenților din România.

In a Relationship pune accentul pe un aspect delicat și sensibil al vieții adolescenților din timpul liceului: primele relații de dragoste – ce le face să funcționeze și ce le distruge. Pentru a fi relevant pentru ei, am co-creat proiectul cu tineri, de la partea de metodologie, până la grafică și comunicare.

Misiunea proiectului este să facem liceenii mai conștienți privind abuzurile potențiale în cuplu și să prevenim violența din timpul liceului, sâmburele violenței domestice de mai târziu.

Lansat în septembrie 2016, proiectul In a Relationship a produs o cercetare națională pe aproape 1.500 de adolescenți, realizată de 10 cercetători de vârsta liceului, un atelier de ilustrație și o expoziție care a rezultat din asta, de lucrări realizate de liceeni. Anul acesta proiectul s-a concentrat mai mult pe intervenție și a pus la punct ateliere interactive pe care psihologi sau traineri le-au susținut cu grupuri de liceeni, pe tema abuzurilor relaționale.

Despre AVON

AVON este prezent de peste 20 de ani pe piața din România, timp în care și-a menținut o poziție de top în preferințele consumatorilor, reușind în același timp să pună bazele uneia dintre cele mai mari comunități de femei. Compania este preocupată nu numai să aducă frumusețe și oportunitate de carieră femeilor, dar și să le îmbunătățească viața, promovând respectul pe care societatea îl datorează rolului lor în dezvoltarea socială și militând continuu pentru sănătatea și standardul lor de viață.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 13 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

16
Aug

Studiu iSense Solutions: Românii, din ce în ce mai preocupați să aibă un stil de viață sănătos

Preocuparea românilor privind adoptarea unui stil de viață sănătos devine una importantă: aproape jumătate (40%) dintre români au declarat că și-au îmbunătățit stilul de viață în ultimul an făcând mai multă mișcare, în timp ce 43% au fost mai atenți la alimentație, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Procentul celor care își propun să își îmbunătățească viața în următorul an este și mai mare: 68% intenționează să facă mai multă mișcare, iar 66% aspiră către o alimentație sănătoasă.

Mai mult, dacă analizăm datele ultimii doi ani privind intenția românilor de a-și reduce nivelul de stres, observăm o creștere semnificativă: în 2016, 26% dintre români declarau ca au redus nivelul de stres, iar in 2018 acest procent crește până la 42%. Tot în ultimul an, 32% au găsit o balanță între viața profesională și cea personală, iar 30% au acordat atenție somnului și au dormit mai mult.

Pentru următoarea perioadă, 65% dintre românii chestionați au declarat că și-au făcut planuri pentru a reduce impactul situațiilor generatoare de stres (versus 56% în 2016).

„Nevoia de relaxare și de a avea un stil de viață sănătos sunt două subiecte tot mai importante pentru români. Studiul nostru confirmă nu doar că oamenii resimt nevoia de relaxare, ci și că alocă mai mult timp și resurse activităților menite să îi ajute în gestionarea stresului, sunt mai atenți la câtă mișcare fac și ce tip de alimente consumă. Acest lucru poate fi și un efect al comunicării intense pe tema stilului de viață sănătos și al promovării evenimentelor sportive (maratoanele, cursele de ciclism). Este un moment prielnic pentru brandurile din zona de healthy lifestyle, care pot să-și pună întrebări legate de cum se pot integra mai bine în viața celor preocupați de un stil de viață sănătos.”, afirmă Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

În ceea ce privește intențiile de îmbunătățire a stilului de viață în următorul an, 31% dintre români își propun să dedice mai mult timp pentru ei (40% dintre femei versus 22% dintre bărbați). Cursurile de dans sunt printre activitățile preferate de femeile care și-au propus să aibă mai multă grijă de ele însele: 42%, comparativ cu 25% dintre bărbați. Iar dintre bărbații care își propun să se ocupe mai mult de ei înșiși în urmatorul an, 20% vor să facă acest lucru mergând la psiholog, versus 15% dintre femei.

La polul opus, doar 11% dintre românii intervievați au declarat că nu au facut nimic pentru a-și îmbunătăți stilul de viață, potrivit studiului.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 561 de respondenți din mediul urban, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani din mediul urban din România. Grad de eroare =/-4.14% la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 13 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

09
Jul

Studiu iSense Solutions & Huawei: 88% dintre români au auzit de Inteligența Artificială

Românii sunt la curent cu inovațiile în tehnologie, precum Inteligența Artificială, potrivit rezultatelor cercetării de piață comandate de Huawei și derulate în iunie 2018.

Astfel, 88% dintre aceștia au auzit de Inteligența Artificială și, dintre cei care au auzit despre această tehnologie, 88% o asociază cu roboții, 64% cu Hardware/Software, 63% cu automobilele, 60% cu medicina și 51% cu industria militară.

            Mai mult, jumătate dintre românii care au auzit de Inteligența Artificială intenționează să își achiziționeze un smartphone cu tehnologii AI în următoarele 24 luni.

Când vine vorba despre cele mai căutate atribute de la un telefon cu Inteligență Artificială, pe primul loc se află eficientizarea consumului de energie și o baterie mai rezistentă, pe locul doi memoria telefonului, iar pe următoarele locuri îmbunătățirea experienței de navigare și calitatea fotografiilor.

Huawei, unul din cei mai importanți producători de smartphone-uri pe plan local, este totodată și un brand cu notorietate și credibilitate pe piața locală fiind cea mai cunoscută marcă în rândul celor cu vârste cuprinse între 35 și 45 ani (9 din 10) și a doua cea mai cunoscută marcă în rândul tuturor respondenților. În plus, 43% din respondenți știu că portofoliul Huawei include și smartphone-uri care integrează Inteligența Artificială.

Am fost surprinși și totodată bucuroși să vedem că românii sunt deschiși spre noile tehnologii, ba mai mult le așteaptă și și le doresc de la companiile în care au încredere, așa cum este și Huawei. Misiunea noastră este să le oferim consumatorilor inovații pentru o viață mai bună, iar tehnologiile AI             integrate în Huawei P20 Pro fac deja asta, îmbunătățind considerabil atât durata de viață a bateriei, cât și performanțele foto de care utilizatorii se pot bucura.“ a declarat Alexandra Răuț, Brand Manager Huawei România.

Rezultatele cercetării de piață au fost prezentate în cadrul primei dezbateri despre Inteligența Artificială din România, la care au fost prezenți peste 200 experți în domeniu, reprezentanți ai mass-media, precum și consumatori pasionați de tehnologie.

Cercetarea de piață a fost realizată pentru Huawei de către compania iSense Solutions, în luna iunie 2018, pe un eșantion reprezentativ pentru publicul comercial, din mediul urban, cu vârste cuprinse între 24 și 45 ani.

Huawei P20 Pro – Inteligență Artificială la îndemâna tuturor

  • Huawei P20 Pro integrează un sistem de camere foto avansat, menit să capteze mai multă lumină, mai multe detalii și mai multă frumusețe: noul sistem triplu-camera Leica. Mai mult, modelul Pro al seriei P20 are cel mai mare număr cumulat de pixeli întâlnit pe un smartphone de pe piață la ora actuală, în timp ce modelul P20 integrează un nou sistem dual-camera Leica;
  • Funcții foto inovatoare, precum tehnologia Master AI, ce integrează “pricepere” foto profesionistă, bazată pe Inteligență Artificială și Huawei AIS, o tehnologie avansată AI de stabilizare optică;
  • O margine aproape inexistentă, un design inspirat de lumina naturală care are culori surprinzătoare și finisaje care reflectă și refractă lumina, inclusiv un finisaj de tip gradient pe Huawei P20 și Huawei P20 Pro;
  • Experiență de utilizare premium și fără cusur, datorită performanței de top a procesorului Kirin 970, ce integrează un NPU dedicat, interfeței EMUI 8.1 și versiunii Android™ 8.1

—————

Despre Huawei Consumer BG

Produsele și serviciile Huawei sunt disponibile în peste 170 de țări și deservesc o treime din populația lumii. În anul 2017, Huawei s-a clasat pe locul al doilea în ceea ce privește livrările de smartphone-uri la nivel global. Compania deține 17 centre R&D în țări precum Statele Unite, Germania, Suedia, Rusia, India, China și Finlanda. Făcând parte din cele 3 filiale ale companiei Huawei, Huawei Consumer BG pune la dispoziția utilizatorilor săi telefoane mobile, tablete, accesorii inteligente, dispozitive pentru acasă și servicii cloud etc. Cu peste 30 de ani de expertiză în domeniul telecomunicațiilor, Huawei este orientată spre a oferi soluții inovatoare, care se traduc în experiențe extraordinare pentru consumatorii de pretutindeni.

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 13 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

29
May

Studiu iSense Solutions & GPeC: În ultimul an, peste jumătate dintre românii cu acces la internet au realizat cumpărături online cel puțin o dată pe lună

București, 29 mai – Conform unui studiu realizat de către GPeC și iSense Solutions, 53% dintre românii cu access la internet[1], adică aproape 6 milioane de utilizatori, au realizat în ultimul an cumpărături online cel puțin o dată pe lună, cu o creștere de 9% față de aceeași perioadă din 2016-2017. De asemenea, în ultimele 12 luni cumpărăturile online au devenit mai populare pentru categorii noi de clienți, cea  mai mare creștere, de la 36% la 51%, fiind înregistrată pentru segmentul de vârstă de 45-54 ani.

Cu toate acestea, deși apetitul românilor ce optează pentru a face cumpărături online a crescut, în medie aceștia apelează tot la magazinele online cu care sunt obișnuiți. Astfel, ca și în perioada 2016-2017 românii au vizitat în medie câte 9 magazine, cu o frecvență de 3-4 ori pe săptămână.

Principalele motive ale achizițiilior online rămân aceleași, printre ele numărându-se timpul redus, posibilitatea de a compara prețurile de la diferite magazine și o varietate tot mai mare a produselor pe care le pot comanda din mediul online.

Pentru cei ce nu sunt încă adepții cumpărăturilor online, conform cercetării realizate de GPeC și iSense Solutions, 65% dintre respondenții studiului au menționat că nu au încredere în faptul că produsele prezentate pe site-uri corespund, de fapt, realității. 58% dintre români aleg să facă cumpărături din magazinele fizice pentru a putea alege și testa pe loc produsele pe care și le doresc, iar 46% dintre respondenți se tem de o eventuală fraudă atunci când fac cumpărături online.

Piața de eCommerce din România crește semnificativ în fiecare an, chiar dacă nu vorbim încă o piață matură în comparație cu alte țări, dar care are un potențial uriaș. Magazinele online românești trebuie să țină pasul cu doleanțele clienților tot mai selectivi: aceștia își doresc procese de livrare cât mai rapide, încredere reală arătată de alți cumpărători și, bineînțeles prețuri competitive – potrivit studiului realizat de GPeC și iSense Solutions”, menționează Andrei Radu, Fondator și CEO GPeC.  

Ce s-a vândut cel mai bine în ultimele 12 luni

În continuare, produsele electronicele și electrocasnicele, articolele vesimentare și accesoriile fashion, calculatoarele și laptopurile, cât și produsele cosmetice și farmaceutice ocupă primele locuri în preferințele cumpărătorilor online. Categorii ce au atras cel mai mare număr de clienți noi sunt fashion, cu o creștere de la 80% în 2017 la 86% în 2018, urmată de serviciile de turism și hoteliere, cu o medie de la 70% la 77%, și cărți, de la 67% la 72%.

92% dintre cumpărătorii online au achiziționat în ultimele 12 luni articole electrocasnice și electronice, cheltuind aproximativ 1.098  lei. 86% dintre români au cheltuit 833 lei pentru achiziția de articole vestimentare și accesorii tip fashion, în timp ce 83% dintre aceștia au alocat puțin peste 1.000 lei pe an pentru laptopuri și calculatoare. 81% dintre români au alocat în medie 807 lei pentru achiziția de produse cosmetice și farmaceutice, iar 77% dintre aceștia au optat pentru sejuri și călătorii, cu o medie de 787 lei pe an.

În ultimele 12 luni, cele mai importante achiziții online au fost pentru serviciile hoteliere (1.305 lei), electronice și electrocasnice (1.098 lei), mobilă și decorațiuni interioare (833 lei) sau articole pentru mașini (807 lei). Față de 2016-2017, suma anuală medie cheltuită înregistrează creșteri de aproximativ de 5-7% pentru fiecare categorie. Cele mai mari creșteri se regăsesc în categoriile de Telecomunicații, Bilete de transport auto, tren sau avion și Home & Deco cu medii de creștere de 10, 12 și respectiv 16%.

De ce cumpără românii online?

Principalele motive pentru care românii aleg să cumpere online se păstrează și în 2018, diferențele față de datele înregistrate în perioada 2016-2017 fiind relativ de mici. Astfel, 70% dintre respondenții studiului aleg un magazin online pentru a economisi timp, iar 50% dintre români preferă shopping-ul online pentru varietatea mare de produse găsite și posibilitatea de a compara ușor ofertele de la diferite magazine. De asemenea, 48% dintre cumpărătorii online cred că prețurile sunt mai accesibile în mediul online, în timp ce 46% dintre aceștia spun că și-au găsit produsul dorit doar pe internet. Comoditatea achizițiilor online este un alt criteriu important pentru 40% dintre respondenți.

Atunci când aleg să achiziționeze un produs de pe un anumit site, principalele criterii de evaluare sunt: prețul, încrederea pe care o oferă magazinului online, timpul de livrare, calitatea informațiilor prezentate pe site și ușurința procesului de cumpărare.

Plata online cu cardul, în creștere

Și în 2018, 76% dintre români aleg să plătească în numerar la primirea coletului, raportul fiind cu constant cu cel din 2016-2017, respectiv 78% dintre respondenți. Se remarcă însă o creștere de 5 puncte procentuale în plățile realizate cu cardul, de la 50% la 55% în prezent.

În ceea ce privește plata online, lipsa încrederii în oferirea datelor de pe card este în continuare principalul motiv pentru care românii aleg să plătească numerar, 70% în 2018 față de 65% în 2017. Alte motive enunțate de respondenții studiului sunt teama de a nu fi fraudați (47%) și perioada lungă în care și-ar recupera banii în cazul unei eventuale fraude (35%).

eCommerce și GDPR

85% dintre respondenții studiului au declarat că sunt familiarizați cu conceptul de GDPR și cu ce reglementări aduce acesta. Mai mult, 76% dintre respondenții studiului au declarat că sunt deschiși să își realizeze un cont în cadrul unui magazin online și după data de 25 mai, un procent la fel de mare declarând că vor rămâne, în continuare, abonați la newsletterele primite de la magazinele pe care le vizitează.

Cercetarea a fost realizată în luna mai 2018 pe un eșantion reprezentativ urban format din 914 respondenți selectați din panelul online researchromania.ro, persoane cu vârsta peste 18 ani, utilizatori de internet. Inițiatorii proiectului sunt GPeC, cel mai mare eveniment de eCommerce din Europa de Sud-Est, și compania de cercetare iSense Solutions – The Modern Consumer Company.

Pentru mai multe informații asupra cercetării, puteți vizita site-ul www.gpec.ro sau www.isensesolutions.ro.

 

Despre GPeC

GPeC este cel mai important eveniment de eCommerce și reprezintă cea mai mare comunitate a magazinelor online din România. Cu o tradiție de 13 ani, GPeC este mixul perfect de conferințe, workshopuri, expo, cursuri intensive, statistici, comunitate și, mai ales, Competiția Magazinelor Online, cu rolul precis de a contribui la dezvoltarea pieței regionale de eCommerce.

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 13 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

 

 

GPeC 2018 este un eveniment powered by FAN Courier

Gold Partner: VTEX

Brought to you by: Orange

Partener al Competiției Magazinelor Online GPeC: Carrefour

Recommended Payment Processor Partner: Netopia Payments

Hosting Oficial GPeC: Hosterion

Eveniment susținut de: ALTEX, Bringo, Credius, DHL, DPD România, DWF, eMAG Marketplace, FrisboGLS, GTS, Mastercard, New Black, RTB House, Sephora

Cu sprijinul: adLemonade, 2Performant, Blugento, Business Club, Canopy, CasaDeTraduceri, ContentSpeed, ECOMpedia, enRose, GoMag, Infinity Trophy, Netlogiq, Omniconvert, Presta.ro, TRUSTED.ro, WebDigital, White Image, Zelist

Epic Comfort by: Mobexpert

Radioul Oficial: Kiss FM

Limousine Service: City Limo

Official car: Alfa Romeo

Parteneri media principali: Business Review, Wall-Street & ecomTEAM

Mândri să fim susținuți de:

Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, ARIES, ARMO, Business24, Business Days, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, Ecommerce News, E-Commerce Poland, edusa, Femei in Afaceri, FNTM, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews, Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, StartupCafe, SundayPR, TechCafe, Ziare.com, Ziua de Constanta

Bloggeri oficiali: Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auras Mihai Geambasu, Claudia Tocila, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Dan Pandrea, Elena Ciric, George Hari Popescu, Ionut Bunescu, Luminita Balaban, Marius Ovidiu Calugaru, Madalin Blidaru, Olivian Breda, Robert Katai, Sabina Cornovac, Stil Masculin

 

 

[1] Conform datelor oferite de INS (Institutul Național de Statistică), la finalul anului 2017 peste 11 milioane de români au acces la internet.