29/05/2018 cisodmin

Bucure?ti, 29 mai – Conform unui studiu realizat de c?tre GPeC ?i iSense Solutions, 53% dintre romďż˝nii cu access la internet[1], adic? aproape 6 milioane de utilizatori, au realizat ďż˝n ultimul an cump?r?turi online cel pu?in o dat? pe lun?, cu o cre?tere de 9% fa?? de aceea?i perioad? din 2016-2017. De asemenea, ďż˝n ultimele 12 luni cump?r?turile online au devenit mai populare pentru categorii noi de clien?i, ceaďż˝ mai mare cre?tere, de la 36% la 51%, fiind ďż˝nregistrat? pentru segmentul de vďż˝rst? de 45-54 ani.

Cu toate acestea, de?i apetitul rom�nilor ce opteaz? pentru a face cump?r?turi online a crescut, �n medie ace?tia apeleaz? tot la magazinele online cu care sunt obi?nui?i. Astfel, ca ?i �n perioada 2016-2017 rom�nii au vizitat �n medie c�te 9 magazine, cu o frecven?? de 3-4 ori pe s?pt?m�n?.

Principalele motive ale achizi?iilior online r?m�n acelea?i, printre ele num?r�ndu-se timpul redus, posibilitatea de a compara pre?urile de la diferite magazine ?i o varietate tot mai mare a produselor pe care le pot comanda din mediul online.

Pentru cei ce nu sunt �nc? adep?ii cump?r?turilor online, conform cercet?rii realizate de GPeC ?i iSense Solutions, 65% dintre responden?ii studiului au men?ionat c? nu au �ncredere �n faptul c? produsele prezentate pe site-uri corespund, de fapt, realit??ii. 58% dintre rom�ni aleg s? fac? cump?r?turi din magazinele fizice pentru a putea alege ?i testa pe loc produsele pe care ?i le doresc, iar 46% dintre responden?i se tem de o eventual? fraud? atunci c�nd fac cump?r?turi online.

ďż˝Pia?a de eCommerce din Romďż˝nia cre?te semnificativ ďż˝n fiecare an, chiar dac? nu vorbim ďż˝nc? o pia?? matur? ďż˝n compara?ie cu alte ??ri, dar care are un poten?ial uria?. Magazinele online romďż˝ne?ti trebuie s? ?in? pasul cu dolean?ele clien?ilor tot mai selectivi: ace?tia ďż˝?i doresc procese de livrare cďż˝t mai rapide, ďż˝ncredere real? ar?tat? de al?i cump?r?tori ?i, bineďż˝n?eles pre?uri competitive – potrivit studiului realizat de GPeC ?i iSense Solutionsďż˝, men?ioneaz? Andrei Radu, Fondator ?i CEO GPeC. ďż˝

Ce s-a v�ndut cel mai bine �n ultimele 12 luni

�n continuare, produsele electronicele ?i electrocasnicele, articolele vesimentare ?i accesoriile fashion, calculatoarele ?i laptopurile, c�t ?i produsele cosmetice ?i farmaceutice ocup? primele locuri �n preferin?ele cump?r?torilor online. Categorii ce au atras cel mai mare num?r de clien?i noi sunt fashion, cu o cre?tere de la 80% �n 2017 la 86% �n 2018, urmat? de serviciile de turism ?i hoteliere, cu o medie de la 70% la 77%, ?i c?r?i, de la 67% la 72%.

92% dintre cump?r?torii online au achizi?ionat �n ultimele 12 luni articole electrocasnice ?i electronice, cheltuind aproximativ 1.098� lei. 86% dintre rom�ni au cheltuit 833 lei pentru achizi?ia de articole vestimentare ?i accesorii tip fashion, �n timp ce 83% dintre ace?tia au alocat pu?in peste 1.000 lei pe an pentru laptopuri ?i calculatoare. 81% dintre rom�ni au alocat �n medie 807 lei pentru achizi?ia de produse cosmetice ?i farmaceutice, iar 77% dintre ace?tia au optat pentru sejuri ?i c?l?torii, cu o medie de 787 lei pe an.

�n ultimele 12 luni, cele mai importante achizi?ii online au fost pentru serviciile hoteliere (1.305 lei), electronice ?i electrocasnice (1.098 lei), mobil? ?i decora?iuni interioare (833 lei) sau articole pentru ma?ini (807 lei). Fa?? de 2016-2017, suma anual? medie cheltuit? �nregistreaz? cre?teri de aproximativ de 5-7% pentru fiecare categorie. Cele mai mari cre?teri se reg?sesc �n categoriile de Telecomunica?ii, Bilete de transport auto, tren sau avion ?i Home & Deco cu medii de cre?tere de 10, 12 ?i respectiv 16%.

De ce cump?r? rom�nii online?

Principalele motive pentru care rom�nii aleg s? cumpere online se p?streaz? ?i �n 2018, diferen?ele fa?? de datele �nregistrate �n perioada 2016-2017 fiind relativ de mici. Astfel, 70% dintre responden?ii studiului aleg un magazin online pentru a economisi timp, iar 50% dintre rom�ni prefer? shopping-ul online pentru varietatea mare de produse g?site ?i posibilitatea de a compara u?or ofertele de la diferite magazine. De asemenea, 48% dintre cump?r?torii online cred c? pre?urile sunt mai accesibile �n mediul online, �n timp ce 46% dintre ace?tia spun c? ?i-au g?sit produsul dorit doar pe internet. Comoditatea achizi?iilor online este un alt criteriu important pentru 40% dintre responden?i.

Atunci c�nd aleg s? achizi?ioneze un produs de pe un anumit site, principalele criterii de evaluare sunt: pre?ul, �ncrederea pe care o ofer? magazinului online, timpul de livrare, calitatea informa?iilor prezentate pe site ?i u?urin?a procesului de cump?rare.

Plata online cu cardul, �n cre?tere

?i �n 2018, 76% dintre rom�ni aleg s? pl?teasc? �n numerar la primirea coletului, raportul fiind cu constant cu cel din 2016-2017, respectiv 78% dintre responden?i. Se remarc? �ns? o cre?tere de 5 puncte procentuale �n pl??ile realizate cu cardul, de la 50% la 55% �n prezent.

�n ceea ce prive?te plata online, lipsa �ncrederii �n oferirea datelor de pe card este �n continuare principalul motiv pentru care rom�nii aleg s? pl?teasc? numerar, 70% �n 2018 fa?? de 65% �n 2017. Alte motive enun?ate de responden?ii studiului sunt teama de a nu fi frauda?i (47%) ?i perioada lung? �n care ?i-ar recupera banii �n cazul unei eventuale fraude (35%).

eCommerce ?i GDPR

85% dintre responden?ii studiului au declarat c? sunt familiariza?i cu conceptul de GDPR ?i cu ce reglement?ri aduce acesta. Mai mult, 76% dintre responden?ii studiului au declarat c? sunt deschi?i s? �?i realizeze un cont �n cadrul unui magazin online ?i dup? data de 25 mai, un procent la fel de mare declar�nd c? vor r?m�ne, �n continuare, abona?i la newsletterele primite de la magazinele pe care le viziteaz?.

Cercetarea a fost realizat? �n luna mai 2018 pe un e?antion reprezentativ urban format din 914 responden?i selecta?i din panelul online researchromania.ro, persoane cu v�rsta peste 18 ani, utilizatori de internet. Ini?iatorii proiectului sunt GPeC, cel mai mare eveniment de eCommerce din Europa de Sud-Est, ?i compania de cercetare iSense Solutions � The Modern Consumer Company.

Pentru mai multe informa?ii asupra cercet?rii, pute?i vizita site-ul www.gpec.ro sau www.isensesolutions.ro.

ďż˝

Despre GPeC

GPeC este cel mai important eveniment de eCommerce ?i reprezint? cea mai mare comunitate a magazinelor online din Rom�nia. Cu o tradi?ie de 13 ani, GPeC este mixul perfect de conferin?e, workshopuri, expo, cursuri intensive, statistici, comunitate ?i, mai ales, Competi?ia Magazinelor Online, cu rolul precis de a contribui la dezvoltarea pie?ei regionale de eCommerce.

ďż˝

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folose?te cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din Romďż˝nia ?i ofer? servicii integrate de marketing: cercetare, consultan?? ďż˝n marketing si comunicare, digital ?i vďż˝nz?ri. Compania a fost fondat? de ďż˝Traian N?stase ?i Andrei Cďż˝nda, speciali?ti cu peste 13 ani de experien?? ďż˝n domeniul cercet?rii de pia?? ?i cu o expertiz? academic? solid?, fiind doctori ďż˝n Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informa?ii pute?i g?si pe www.isensesolutions.ro ?i www.researchromania.ro.

 

ďż˝

GPeC 2018 este un eveniment powered by FAN Courier

Gold Partner: VTEX

Brought to you by: Orange

Partener al Competi?iei Magazinelor Online GPeC: Carrefour

Recommended Payment Processor Partner: Netopia Payments

Hosting Oficial GPeC: Hosterion

Eveniment sus?inut de: ALTEX, Bringo, Credius, DHL, DPD Rom�nia, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo,� GLS, GTS, Mastercard, New Black, RTB House, Sephora

Cu sprijinul: adLemonade, 2Performant, Blugento, Business Club, Canopy, CasaDeTraduceri, ContentSpeed, ECOMpedia, enRose, GoMag, Infinity Trophy, Netlogiq, Omniconvert, Presta.ro, TRUSTED.ro, WebDigital, White Image, Zelist

Epic Comfort by: Mobexpert

Radioul Oficial: Kiss FM

Limousine Service: City Limo

Official car: Alfa Romeo

Parteneri media principali: Business Review, Wall-Street & ecomTEAM

M�ndri s? fim sus?inu?i de:

Parteneri media: AdHugger, AGORA, ANIS, ARIES, ARMO, Business24, Business Days, Cariere, Comunicate de Afaceri, Comunicate de Presa, ECOMJOBS, Ecommerce News, E-Commerce Poland, edusa, Femei in Afaceri, FNTM, HRB Trends, IAB Romania, IQads, Institutul de Marketing, Jurnalul de Afaceri, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, Manager.ro, MarketingFocus, NewEditionNews, Romania Pozitiva, Shopmania BIZ, Softlead, SMARK, StartupCafe, SundayPR, TechCafe, Ziare.com, Ziua de Constanta

Bloggeri oficiali:�Adrian Gabriel Orbai, Alin Vlad, Andra Zaharia, Auras Mihai Geambasu, Claudia Tocila, Corina-Maria Scheianu, Cristian China Birta, Cristian Iosub, Dan Pandrea, Elena Ciric, George Hari Popescu, Ionut Bunescu, Luminita Balaban, Marius Ovidiu Calugaru, Madalin Blidaru, Olivian Breda, Robert Katai, Sabina Cornovac, Stil Masculin

ďż˝

ďż˝

[1] Conform datelor oferite de INS (Institutul Na?ional de Statistic?), la finalul anului 2017 peste 11 milioane de rom�ni au acces la internet.

Contact

Get Connected

Reach out today for a personalized consultation and discover how we can help you achieve your goals.

Let’s discuss about your business

Reach out today for a personalized consultation – let’s explore how we can support your goals.

Book a Call

Tell Us About Your Research Needs

Our innovative research tools deliver clear insights and effective strategies tailored to your needs.

Request Your Analysis

Let’s Build Your Marketing Strategy

We create personalized marketing strategies designed to drive engagement and real results.

Request Your Strategy

Understand Your Consumers Better

We’ll uncover key insights and help you optimize performance across the board.

Discover How We Can Help

CALL: +40 773 835 659

Contact